Wpisy oznaczone tagiem ‘zdrowie’


Sól a nasze zdrowie Pożywienie jest kluczowym elementem, jeśli chodzi o utrzymanie naszego organizmu w dobrym stanie. Kiedy jesteśmy młodzi nie zwracamy na to uwagę, ponieważ czujemy się dobrze z czasem jednak złe nawyki żywieniowe mogą zaprocentować w różne schorzenia lub choroby cywilizacyjne? Dużym problemem w naszej diecie jest sól. Tą używamy zazwyczaj do wszystkiego najczęściej wykonując posiłki na ciepło. Lubimy sól tym czasem zapominamy, że poza naszym dosalaniem składnik ten jest obecny praktycznie w każdym produkcie. Sól znajdziemy w sosie, chlebie, wędlinach czy serach. Nawet słodkości typu ciastka posiadają pewne ilości soli. Na co dzień nie wyczuwamy soli, ponieważ przyzwyczailiśmy nasz organizm do jej smaku. Jeśli natomiast ją odstawimy natychmiast wyczujemy ogromną różnicę w smaku. Badania naukowe wskazują, że Polacy mają ogromny problem ze stosowaniem soli, solą średnio aż 5 razy za dużo niż to jest wskazane. Tym czasem sól jest bardzo niezdrowa, po pierwsze zatrzymuje ona wodę w naszym organizmie, przez co możemy przybierać na wadze. Sól zwiększa też ciśnienie krwi, co jest bardzo niebezpieczne szczególnie u ludzi w podeszłym wieku. Sól przyczynia się też do wielu chorób cywilizacyjnych w tym do otyłości, która nieleczona może nawet prowadzić do śmierci. Dlatego też powinniśmy zmniejszyć jej stosowanie, zamiast soli używajmy zamienników w postaci ziół.

Tagi: , ,



Najlepsze propozycje na zdrowe śniadania Jak mówi przysłowie, śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia i powinno być królewskie. Należy zawsze o nim pamiętać, bo od tego co zjemy zależy nasze samopoczucie podczas reszty dnia. Najlepsze produkty na śniadanie to węglowodany złożone. O ile kolacja powinna być białkowa, o tyle w pierwszym posiłku po przebudzeniu, warto uwzględnić składniki, które szybko zamieniające się na energię. Rano taka solidna dawka ,,paliwa” jest niezbędna do funkcjonowania. Jak przyrządzić pyszne i wartościowe śniadanie? Słynna owsianka jest świetnym pomysłem, można miksować rodzaje płatków (np. górskie plus jęczmienne), które zalewamy wodą, mlekiem lub jogurtem i dodajemy coś dla lepszego smaku (bakalie, owoce, dżem, cynamon, imbir). Dobrą opcją jest również kanapka z chleba pełnoziarnistego w wersji tradycyjnej: masło (nie margaryna!), wędlina plus świeże warzywa. Sandwich w wersji na słodko: ser biały z dodatkiem dżemu lub łyżką miodu. Sycącą propozycją jest także ciemna grzanka z jajkiem i dodatkiem zieleniny. Śniadanie to właśnie ten czas, kiedy możemy sobie pozwolić na węglowodany, które spalimy podczas codziennych aktywności. Jeśli nie zależy nam na redukcji wagi, możemy do podstawowego menu dodać ciastko zbożowe, 2-3 kostki czekolady o wysokiej zawartości kakao czy kilka słodkich daktyli. Jeśli chodzi o napoje, dobra będzie kawa (zbożowa lub tradycyjna) zbielona mlekiem (można spróbować mleka roślinnego, np. migdałowego). Inną możliwością są herbaty ziołowe, zielona, czerwona oraz biała. Ciepła woda przegotowana z plasterkiem cytryny wypita dodatkowo, oczyści organizm i pomoże w detoksykacji.

Tagi: , ,



Zdrowie Jesteśmy coraz bardziej zabiegani, mniej uwagi przywiązujemy do rzeczy ważnych-jak nie najważniejszych- czyli do naszego zdrowia. A przecież ciało ma służyć nam przez długie lata i być narzędziem w spełnianiu swoich celów. Nadszedł okres, kiedy czas jest na wagę złota a pośpiech towarzyszy nam niemalże na każdym etapie życia. Spieszymy się już po wstaniu z łóżka: w porannych przygotowaniach do pracy, szkoły. następnie w pracy- aby szybciej pójść do domu, zaś w domu odrabiamy swoją pracę. W rezultacie czasu na zastanowienie się nad swoim zdrowiem zostaje znikoma ilość. Warto wspomnieć, że sam wyżej wymieniony pośpiech jest już czynnikiem- z pozoru niewinnym- znacznie zagrażającym naszemu zdrowiu. Dlaczego? Ponieważ nieodłącznie towarzyszy mu stres, czyli coś co tak bardzo nas napędza. W tej bieganinie dnia codziennego zdrowa dieta schodzi na dalszy plan. Podejmujemy szybkie i często nieprzemyślane decyzje dotyczące naszego codziennego menu- element bardzo ważny jeśli chodzi o naszą efektywność o którą tak zabiegamy. Tak więc decydujemy się na wygodne rozwiązania w postaci szybkich przekąsek, fast foodów i często słodyczy. Nie sprzyja to ogólnemu stanowi naszego zdrowia. Stajemy się senni, rozdrażnieni- brakuje nam cennych składników odżywczych i minerałów. Dochodzą do tego choroby cywilizacyjne, które coraz częściej są obecne w naszym życiu. W następnym artykule mowa będzie o sposobach na unikanie chorób cywilizacyjnych, stresu oraz treść poświęcona diecie i medycynie naturalnej.

Tagi: , ,



Reklamowy zdrowy tryb życia W mediach często jesteśmy wręcz atakowani hasłem zdrowego trybu życia. Nasza sylwetka i płatki śniadaniowe mają być fit. Nie chodzi tu jednak o dbanie w nasze ciała i umysły, jest to zwykły chwyt marketingowy. Ale czym tak naprawdę jest ten zdrowy tryb życia? To zastanawiające. Akcje promocyjne posługują się tym chwytliwym hasłem, by sprzedać jak najwięcej swoich produktów. Niestety prawda jest taka, że te najpopularniejsze produkty wcale nie są fit, dietetyczne musli zawierają gigantyczne ilości cukru a sok ze świeżych owoców jest tak naturalny, że nadaje się do spożycia przez 2 tygodnie po otwarciu. Nawet produkty przeznaczone dla dzieci pełne są ulepszaczy i podejrzanych substancji, przez co wiele matek samodzielnie przygotowuje posiłki dla swoich pociech z warzyw i mięs kupionych u znajomego rolnika. Nawet mleko ma zadziwiająco długi termin przydatności do spożycia. Ostatnio coraz częściej na pierwsze miejsce wysuwają się produkty bez glutenu – pieczywo czy nawet płatki kukurydziane. W końcu wiele osób jest na niego uczulony, a jeszcze inne decydują się na dietę pozbawioną właśnie glutenu. Jednak czy produkty te są rzeczywiście wolne od glutenu? Rozpoczynając przygodę z dietą bezglutenową warto zapoznać się z kilkoma stronami opisującymi odpowiednie produkty. Wiele oferowanych towarów jest nim zanieczyszczona, ponieważ w czasie produkcji używa się tych samych maszyn, co w trakcie przemiału zwykłej mąki. Jak widać sklepowe półki są ostatnim miejscem, gdzie moglibyśmy szukać zdrowego trybu życia.

Tagi: , , ,