Wpisy oznaczone tagiem ‘tłuszczowe’


Kwasy tłuszczowe Bardzo ważne jest to, abyśmy zdali sobię sprawę z tego czym są kwasy tłuszczowe. Prościej mówiąc- tłuszcze, które w powszechnym uznaniu są dla nas szkodliwe i sprzyjają tyciu jednakże występują przcież i takie, które są potrzebne. Nie powinny jednak stanowić więcej niż 30% codziennej diety. Nie powinniśmy zatem „przesadzać” z masłem czy olejem. Kwasy tłuszczowe dzielą się one na nasycone i nienasycone. Te pierwsze znajdują się w produktach zwierzęcego pochodzenia oraz przetworzonej żywności. Niestety nie należą do najzdrowszych. Podnoszą chociażby poziom wspomnianego już cholesterolu. Należy jak najbardziej ograniczać jego spożywanie. Zajmijmy się tym drugim- kwasem nienasyconym. Dzieli się on na kwasy omega-3 i omega-6 Znaleźć go można w rybach, jajach, orzechach, oliwkach i awokado. Zapewnia doskonałe źródło energii, sprzyja pracy mózgu, poprawiają działanie układu krążenia, utrzymują prawidłową strukturę błon komórkowych zapewniając zdrowy wygląd skóry, włosów i paznokci- dobra wiadomość dla kobiet dbających o piekny i młody wygląd. Należy poruszyć zatem jeszcze kwestię niedoboru kwasu nienasyconego. Efektem zbyt małej jego ilości w organiźmie jest przedewszystkim bezsenność. Dalej idzie za tym osłabienie a nawet obniżenie nastroju. Tutaj pojawia się nam odpowiedź na pytanie dlaczego jesteśmy coraz bardziej rozkojarzeni i rozdrażnieni. Ponadto zbyt mała ilość zdrowego kwasu objawia się niestety brzydkim wyglądem skóry, efektem postarzenia, łamliwością włosów i paznokci. Dbajmy więc o prawidłowy poziom nienasyconego kwaszu tłuszczowego. Spożywajmy więcej jaj, ryb, orzechów, zaś zwyczajny olej do smażenia zastąpmy oliwą z oliwek bądź olejem kokosowym.

Tagi: , ,