Wpisy oznaczone tagiem ‘szkodliwość’


Cukier- substancja szkodliwa, wpływ na zdrowie Cukier jest substancją szkodliwą- mowa tu o cukrze otrzymywanym sztucznie, cukrze prostym występującym w słodyczach i produktach przetworzonych. Jego nadmiar prowadzi do poważnych problemów ze zdrowiem, otyłości a nawet śmierci. Dlaczego az tak drastycznie? Ponieważ jak powszechnie wiadomo- nowotwór żywi się cukrem. Ta sztucznie wytworzona substancja pobudza do wzrostu komórki rakowe. Dzienne zapotrzebowanie na cukier (występujący w owocach) to 7gram. Obecnie znacznie przekraczamy tę ilość- często wielokrotnie nawet nie zdając sobie z tego sprawy. Słodzimy kawę, herbatę a nawet owoce sezonowe takie jak truskawki, których smak powinien być wystarczająco dla nas słodki. Odruchowo sięgamy po szybkie przekąski- batoniki, ciasteczka zbożowe, wypieki. Czy mamy świadomość tego, że cukier zaraz po nikotynie i alkoholu to substancja uzależniająca? Coraz częściej napotykamy osoby, które niewinnego batonika czy pączka uznają za produkt nieodłączny w diecie- produkt bez którego nie wyobrażają sobie dnia. Cukier powoduje ogromne zniszczenie w organiźmie zarówno pod względem fizycznym jak i psychicznym. Substancja ta wywołuje wiele chorób, niszczy pracę mózgu, pamięć krótkotrwałą, powoduje dekoncentracje i ogólne zmęczenie, karmi pasożyty w organiźmie. Producenci dodają coraz większą jego ilość do wielu produktów- soków owocowych, budyniu, czekolady (nawet tej gorzkiej), jogurtów, dżemów, płatków śniadaniowych. Wybierajmy produkty naturalne a herbatę czy kawę słodźmy miodem- zacznijmy od drobnych zmian aby zachować zdrowie na dłużej.

Tagi: , ,



Kwasy tłuszczowe Bardzo ważne jest to, abyśmy zdali sobię sprawę z tego czym są kwasy tłuszczowe. Prościej mówiąc- tłuszcze, które w powszechnym uznaniu są dla nas szkodliwe i sprzyjają tyciu jednakże występują przcież i takie, które są potrzebne. Nie powinny jednak stanowić więcej niż 30% codziennej diety. Nie powinniśmy zatem „przesadzać” z masłem czy olejem. Kwasy tłuszczowe dzielą się one na nasycone i nienasycone. Te pierwsze znajdują się w produktach zwierzęcego pochodzenia oraz przetworzonej żywności. Niestety nie należą do najzdrowszych. Podnoszą chociażby poziom wspomnianego już cholesterolu. Należy jak najbardziej ograniczać jego spożywanie. Zajmijmy się tym drugim- kwasem nienasyconym. Dzieli się on na kwasy omega-3 i omega-6 Znaleźć go można w rybach, jajach, orzechach, oliwkach i awokado. Zapewnia doskonałe źródło energii, sprzyja pracy mózgu, poprawiają działanie układu krążenia, utrzymują prawidłową strukturę błon komórkowych zapewniając zdrowy wygląd skóry, włosów i paznokci- dobra wiadomość dla kobiet dbających o piekny i młody wygląd. Należy poruszyć zatem jeszcze kwestię niedoboru kwasu nienasyconego. Efektem zbyt małej jego ilości w organiźmie jest przedewszystkim bezsenność. Dalej idzie za tym osłabienie a nawet obniżenie nastroju. Tutaj pojawia się nam odpowiedź na pytanie dlaczego jesteśmy coraz bardziej rozkojarzeni i rozdrażnieni. Ponadto zbyt mała ilość zdrowego kwasu objawia się niestety brzydkim wyglądem skóry, efektem postarzenia, łamliwością włosów i paznokci. Dbajmy więc o prawidłowy poziom nienasyconego kwaszu tłuszczowego. Spożywajmy więcej jaj, ryb, orzechów, zaś zwyczajny olej do smażenia zastąpmy oliwą z oliwek bądź olejem kokosowym.

Tagi: , ,