Wpisy oznaczone tagiem ‘słodycze’


Lubisz słodycze? Zamień je na zdrowsze odpowiedniki! Słabość do łakoci dotyczy większości z nas, ponieważ słodki smak kojarzy nam się najczęściej z dzieciństwem, beztroską i czymś przyjemnym. Nasz mózg szybko to rejestruje i wpadamy w nałóg uzyskiwania pozytywnych odczuć po spożyciu cukru. Możemy jednak być sprytniejsi i słodycze sklepowe, zawierające wiele szkodliwych dodatków, zastąpić naturalnymi odpowiednikami. Oto najpopularniejsi kusiciele i ich lepsze wymienniki. 1. Czekolada. To jedno z najpopularniejszych uzależnień, możemy starać się wybierać ,,mniejsze zło” czyli czekoladę ciemną, z dużą zawartością kakao, gorzką i bez dodatków. Najlepiej przygotować jednak domowe przysmaki z dodatkiem niskotłuszczowego kakao, np. czekoladki na bazie oleju kokosowego, kakao i miodu zmiksowanych razem i schłodzonych w lodówce. Palce lizać !2. Lody. Tutaj również warto wybierać zdrowsze wersje – sorbety czy lody wodne, jeśli kupujemy w markecie. We własnej kuchni lody robimy miksując zamrożone owoce sezonowe i dodając jogurt czy kefir. Szczególnie smaczne są lody ze schłodzonych i zblendowanych bananów. 3.Chpisy i słone przekąski. W piekarniku podpiekamy ulubione warzywa pokrojone w talarki lub w paski, do smaku dodajemy ostre i aromatyczne przyprawy: curry, paprykę, pieprz Cayenne, zioła. Następnie chrupiemy na zdrowie! 4. Żelki. Kwaśny smak możemy uzyskać miksując owoce typu grapefruity, jagody czy limonka z dodatkiem żelatyny spożywczej. Pozostawiamy do stężenia i kroimy w małe kwadraty. 5. Ciastka. Ulubione wyroby cukiernicze zastępujemy ciastami domowymi typu: biszkopt z jabłkami, czy kruche z wiśnią. Bitą śmietanę i kremy z powodzeniem zastąpi ubita na sztywno piana z białek z niewielką ilością cukru.

Tagi: , ,