Wpisy oznaczone tagiem ‘dieta i zdrowie’


Żywność wysoko przetworzona a nasze zdrowie? To, co jemy ma znaczący wpływ na nasze zdrowie oraz samopoczucie. Pożywienie ma nam dostarczać witamin i składników mineralnych do prawidłowego funkcjonowania, tym czasem zapominamy o jego roli i często wybieramy żywność wysoko przetworzoną. Żywność ta nie spełnia swojej roli w naszym organizmie a wręcz przeciwnie może nam nawet szkodzić. Przyjrzyjmy się, więc, czym będziemy nazywali żywnością wysoko przetworzoną? Jest to wszelki pokarm, jaki poddajemy obróbce przemysłowej, często podczas takiego procesu żywność wzbogacana jest o składniki dodatkowe, czyli cukier, sól, konserwanty czy barwniki. Skoro produkty takie nie są dla nas odżywcze, czemu istnieją na naszym rynku? To pytanie zadaje sobie wielu ludzi, wszystko dla podniesienia sprzedaży. Producenci świadomie mamią nas konserwantami oraz słodzikami czy barwnikami, aby pożywienie wydało się nam smaczniejsze i lepsze. W rezultacie sięgamy po taką żywność, ponieważ uzależniamy się od cukru oraz innych chemicznych dodatków. Dzięki dodatkom produkt też może dłużej być świeży, więc to kolejny atut, wolimy kupować coś długoterminowego niż po kilku dniach wyrzucać produkt z lodówki. Żywność wysoko przetworzona występuje w każdym sklepie spotkamy ją w sosach, zupach w proszku, wędlinach czy napojach, dlatego tak ważne jest, aby czytać etykiety i być świadomym, czego dostarczamy do organizmu.

Tagi: , ,



Co robić by jedzenie przyniosło zdrowie? Czasami trudno jest połączyć zdrowie z odżywianiem się, wolimy jadać ulubione potrawy niż rozpocząć dietę czy zdrowy tryb życia. Z czasem jednak może stać się to nie uniknione. Nasz organizm do właściwego funkcjonowania potrzebuje zbilansowanej diety bogatej w witaminy i składniki mineralne. Aby nasz pokarm właściwe wpływał na organizm musimy zastosować się do kilku wskazówek, czyli po pierwsze musimy jadać regularnie wówczas na bieżąco strawimy pokarm, nie będzie się odkładał w postaci tkanki tłuszczowej. Zaleca się też posiłek, co 3, 4 godziny wówczas nasz układ pokarmowy pracuje bardziej wydajnie. Naturalnie dzień musimy zacząć od obfitego śniadania, to ono da nam siły na początek dnia i pobudzi do działania. Co ważne śniadanie powinno być na ciepło, aby rozgrzać nasz organizm. Ważnym aspektem jest też pora na posiłek pilnujmy, aby posiłki były regularne a ostatni pojawił się nie później niż 3 godziny przed sanem. Kolejnym ważnym elementem jest urozmaicanie naszej diety. Organizm do właściwego funkcjonowania potrzebuje witamin, znajdziemy je w owocach, warzywach, próbujmy też nowości. Na pewno na bok odkładamy tłuszcze i cukry, ponieważ te nic dobrego nie wnoszą do naszego organizmu. Dobrze też zwrócić uwagę na obróbkę cieplną potraw, eliminujmy smażenie na głębokim tłuszczu, lepiej jest gotować na parze lub w rękawie potrawy nie stracą cennych witamin i do tego pozbawione będą tłuszczu.

Tagi: , ,