Wpisy oznaczone tagiem ‘cukier’


Cukier- substancja szkodliwa, wpływ na zdrowie Cukier jest substancją szkodliwą- mowa tu o cukrze otrzymywanym sztucznie, cukrze prostym występującym w słodyczach i produktach przetworzonych. Jego nadmiar prowadzi do poważnych problemów ze zdrowiem, otyłości a nawet śmierci. Dlaczego az tak drastycznie? Ponieważ jak powszechnie wiadomo- nowotwór żywi się cukrem. Ta sztucznie wytworzona substancja pobudza do wzrostu komórki rakowe. Dzienne zapotrzebowanie na cukier (występujący w owocach) to 7gram. Obecnie znacznie przekraczamy tę ilość- często wielokrotnie nawet nie zdając sobie z tego sprawy. Słodzimy kawę, herbatę a nawet owoce sezonowe takie jak truskawki, których smak powinien być wystarczająco dla nas słodki. Odruchowo sięgamy po szybkie przekąski- batoniki, ciasteczka zbożowe, wypieki. Czy mamy świadomość tego, że cukier zaraz po nikotynie i alkoholu to substancja uzależniająca? Coraz częściej napotykamy osoby, które niewinnego batonika czy pączka uznają za produkt nieodłączny w diecie- produkt bez którego nie wyobrażają sobie dnia. Cukier powoduje ogromne zniszczenie w organiźmie zarówno pod względem fizycznym jak i psychicznym. Substancja ta wywołuje wiele chorób, niszczy pracę mózgu, pamięć krótkotrwałą, powoduje dekoncentracje i ogólne zmęczenie, karmi pasożyty w organiźmie. Producenci dodają coraz większą jego ilość do wielu produktów- soków owocowych, budyniu, czekolady (nawet tej gorzkiej), jogurtów, dżemów, płatków śniadaniowych. Wybierajmy produkty naturalne a herbatę czy kawę słodźmy miodem- zacznijmy od drobnych zmian aby zachować zdrowie na dłużej.

Tagi: , ,



Lubisz słodycze? Zamień je na zdrowsze odpowiedniki! Słabość do łakoci dotyczy większości z nas, ponieważ słodki smak kojarzy nam się najczęściej z dzieciństwem, beztroską i czymś przyjemnym. Nasz mózg szybko to rejestruje i wpadamy w nałóg uzyskiwania pozytywnych odczuć po spożyciu cukru. Możemy jednak być sprytniejsi i słodycze sklepowe, zawierające wiele szkodliwych dodatków, zastąpić naturalnymi odpowiednikami. Oto najpopularniejsi kusiciele i ich lepsze wymienniki. 1. Czekolada. To jedno z najpopularniejszych uzależnień, możemy starać się wybierać ,,mniejsze zło” czyli czekoladę ciemną, z dużą zawartością kakao, gorzką i bez dodatków. Najlepiej przygotować jednak domowe przysmaki z dodatkiem niskotłuszczowego kakao, np. czekoladki na bazie oleju kokosowego, kakao i miodu zmiksowanych razem i schłodzonych w lodówce. Palce lizać !2. Lody. Tutaj również warto wybierać zdrowsze wersje – sorbety czy lody wodne, jeśli kupujemy w markecie. We własnej kuchni lody robimy miksując zamrożone owoce sezonowe i dodając jogurt czy kefir. Szczególnie smaczne są lody ze schłodzonych i zblendowanych bananów. 3.Chpisy i słone przekąski. W piekarniku podpiekamy ulubione warzywa pokrojone w talarki lub w paski, do smaku dodajemy ostre i aromatyczne przyprawy: curry, paprykę, pieprz Cayenne, zioła. Następnie chrupiemy na zdrowie! 4. Żelki. Kwaśny smak możemy uzyskać miksując owoce typu grapefruity, jagody czy limonka z dodatkiem żelatyny spożywczej. Pozostawiamy do stężenia i kroimy w małe kwadraty. 5. Ciastka. Ulubione wyroby cukiernicze zastępujemy ciastami domowymi typu: biszkopt z jabłkami, czy kruche z wiśnią. Bitą śmietanę i kremy z powodzeniem zastąpi ubita na sztywno piana z białek z niewielką ilością cukru.

Tagi: , ,