Wpisy oznaczone tagiem ‘apetyt’


Jak wytrwać na diecie? Sprawdzone sposoby aby poskromić apetyt Sezon urlopowy mamy w pełni, a każda z nas myśli o tym, by szczególnie w wakacje wyglądać pięknie. Latem łatwiej jest nam przejść na dietę, mamy ogromną dostępność świeżych owoców i warzyw, a wysokie temperatury dodatkowo zachęcają do lekkich i niskokalorycznych posiłków. Ograniczają sobie jedzenie, niekiedy pojawia się dokuczliwe uczucie głodu. Jak sobie z tym poradzić i dalej wytrwać w swoich postanowieniach? 1.Pijmy dużo wody, szczególnie gazowanej (lepiej zaspokaja głód), z dodatkiem pokrojonych owoców, cytryny czy listków mięty 2. Pomocne może okazać się wypicie kawy typu latte, ze spienionym mlekiem czy cappuccino – ciepły napój wypełni żołądek i pomoże zapomnieć o głodzie. Filiżanka ulubionej małej czarnej doda nam również energii. 3. Warto przechowywać w albumach lub na komputerze zdjęcia z czasów gdy nasza figura była idealna, działa to motywująco w chwilach zwątpienia. Jeśli takimi ujęciami nie dysponujemy, możemy poszukać w sieci inspirujących przemian innych kobiet, którym już się udało. Tym sposobem odciągamy też uwagę od jedzenia. 4. Pamiętajmy o zasadzie 5-6 małych posiłków w ciągu dnia, zjadanych w odstępie 2-3 godzin. Utrzyma to na stałym poziomie cukier w organizmie i sprawi, że przez cały dzień nie dopuścimy do sytuacji gdy będziemy bardzo głodne. 5. Biało doskonale i na długo zaspokaja głód. Sięgajmy po produkty nabiałowe (mleko, serki, jogurty) do śniadania i kolacji, a na obiad czy lunch przygotujmy sobie chude mięso z warzywami.

Tagi: , ,



Świetne pomysły na kolację, która rozkręci Twój metabolizm Kolacja to ostatni posiłek w ciągu dnia. Powinna być lekka, ale sycąca. Co ważne, możemy w taki sposób wybrać produkty użyte przy jej przygotowaniu, że przez całą noc nasz metabolizm będzie działał na zwiększonych obrotach. Rano obudzimy się wypoczęte, a nasz brzuch będzie płaski. Efekt gwarantowany!
Co proponujemy?
– jajka w postaci omletów (do wyboru: ze szpinakiem, łososiem, zieloną fasolką, szparagami)
– jajko sadzone (na łyżce oliwy) z dodatkiem surówki (marchewka, seler, kilka łyżek jogurt naturalnego plus ulubione przyprawy)
– jogurt naturalny z porcją mieszanki bakaliowej
– serek wiejski z dodatkiem kilku orzechów (np. włoskich, brazylijskich) lub z łyżką pestek (słonecznika lub dyni)
– maślanka lub kefir w połączeniu z warzywami
– twarożek zrobiony z chudego sera białego z łyżką śmietany (do smaku dodajemy rzodkiewki, szczypiorek, sól i pieprz)
– filet z kurczaka w sosie jogurtowo-czosnkowym (do jogurtu dodajemy rozgniecione ząbki czosnku, zioła oraz przyprawy)
– pasta z makreli (rybę pozbawiamy skóry, rozgniatamy widelcem, dodajemy posiekaną cebulkę, łyżkę koncentratu pomidorowego, pieprz i mieszamy)
– śledź w sosie musztardowym (śledzie warto wcześniej namoczyć w mleku)
– sałatka nicejska
– sałatka grecka (wersja uproszczona: pomidor, ogórek, plaster sera feta, łyżka oliwek, zioła prowansalskie, pieprz, można dodać również garść kiełków)
– każdego rodzaju mięso, najlepiej gotowane lub duszone
Trzeba pamiętać o tym, że pomijanie kolacji nie jest dobrą metodą na schudnięcie. Skomponowanie odpowiedniego, białkowego posiłku okiełzna wieczorny głód, zapewni dobry sen i pozwoli uniknąć niekontrolowanego jedzenia w ciągu dnia.

Tagi: , ,