Wpisy z Wrzesień, 2017


Sól a nasze zdrowie Pożywienie jest kluczowym elementem, jeśli chodzi o utrzymanie naszego organizmu w dobrym stanie. Kiedy jesteśmy młodzi nie zwracamy na to uwagę, ponieważ czujemy się dobrze z czasem jednak złe nawyki żywieniowe mogą zaprocentować w różne schorzenia lub choroby cywilizacyjne? Dużym problemem w naszej diecie jest sól. Tą używamy zazwyczaj do wszystkiego najczęściej wykonując posiłki na ciepło. Lubimy sól tym czasem zapominamy, że poza naszym dosalaniem składnik ten jest obecny praktycznie w każdym produkcie. Sól znajdziemy w sosie, chlebie, wędlinach czy serach. Nawet słodkości typu ciastka posiadają pewne ilości soli. Na co dzień nie wyczuwamy soli, ponieważ przyzwyczailiśmy nasz organizm do jej smaku. Jeśli natomiast ją odstawimy natychmiast wyczujemy ogromną różnicę w smaku. Badania naukowe wskazują, że Polacy mają ogromny problem ze stosowaniem soli, solą średnio aż 5 razy za dużo niż to jest wskazane. Tym czasem sól jest bardzo niezdrowa, po pierwsze zatrzymuje ona wodę w naszym organizmie, przez co możemy przybierać na wadze. Sól zwiększa też ciśnienie krwi, co jest bardzo niebezpieczne szczególnie u ludzi w podeszłym wieku. Sól przyczynia się też do wielu chorób cywilizacyjnych w tym do otyłości, która nieleczona może nawet prowadzić do śmierci. Dlatego też powinniśmy zmniejszyć jej stosowanie, zamiast soli używajmy zamienników w postaci ziół.

Tagi: , ,



Orzechy w naszej diecie Jeśli zależy nam na zdrowym odżywianiu się powinniśmy pomyśleć o włączeniu do diety orzechów. Te nie tylko są cennym źródłem witamin i składników mineralnych, ale dodatkowo nienasyconych kwasów tłuszczowych, których nasz organizm tak bardzo potrzebuje. Kwasy tłuszczowe przede wszystkim obniżają poziom cholesterolu we krwi, co za tym idzie mają właściwości przeciwzakrzepowe. Orzechy posiadają wiele korzystnych właściwości dla pracy naszego organizmu. Orzechy zawierają duże pokłady witaminy B oraz E, dzięki którym może lepiej funkcjonować nasz mózg oraz skóra, naskórek wygląda na bardziej odżywiony i gładki. Orzechy zawierają też spore pokłady białka stąd też często są kluczowym daniem w diecie wegetariańskiej. Naturalnie orzechy są dość tłuste, dlatego też nie należy z nimi przesadzać, wystarczy garść tych przekąsek kilka razy w tygodniu, aby odżywić swój organizm. Mówiąc o orzechach mamy szerokie pole wyboru, do grupy tej zaliczamy nie tylko orzechy włoskie czy laskowe, ale również migdały, orzechy nerkowca, pistacje czy orzeszki ziemne. Jeśli jesteśmy na diecie i zależy nam na jak najmniejszej liczbie kalorii dobrym rozwiązaniem będą orzechy nerkowca, są najmniej kaloryczne. Orzechy mogą być przekąską lub dodatkiem do dań, sałatek wszystko zależy od naszej wyobraźni. Watro jednak włączyć je na stałe do naszego jadłospisu.

Tagi: , ,